În contextul
rãspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19), Agenția Naționalã
de Administrare Fiscalã reamintește contribuabililor cã obligațiile
fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanțã,
astfel:
1. pentru depunerea declarațiilor fiscale,
prin intermediul urmãtoarelor servicii electronice oferite de ANAF și
MFP:
1.1. Spațiul Privat Virtual (SPV)
– disponibil pe site-ul Agenției, www.anaf.ro;
Pentru înrolarea în SPV puteți accesa tutorialul
video de înregistrare prin accesarea urmãtorului link:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice
1.2. Depunere on-line
Informații suplimentare sunt disponibile
pe site-ul Agenției, la urmãtorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere_persoane_fizice
Declarațiile se depun prin intermediul
portalului www.e-guvernare.ro,
utlizând certificate digitale calificate.
Formularele/declarațiile
fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise
de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat.Datele de contact
ale unitãților fiscale sunt disponibile la urmãtorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm
2. pentru efectuarea plãților, prin
intermediul urmãtoarelor servicii oferite de terți:
2.1. Internet banking;
2.2. www.ghiseul.ro;
Informații
generale în domeniul fiscal și IT puteți obține prin apelarea Call-center-ului,
la numãrul de telefon 031.403.91.60.
Informații
în scris pot fi obținute astfel:
a) contribuabilii înrolați în Spațiul
Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact
disponibil în acest serviciu – pot obține informații generale în domeniul
fiscal și IT precum și informații privind situația fiscalã proprie;
b) contribuabilii care nu sunt înrolați
în Spațiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului
de contact de pe site-ul Agenției
– pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT.
Contribuabilii
pot obține noutãți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului
Buletin
informativ fiscal ce este disponibil
în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii
pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul
fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitãri în
acest sens prin intermediul Formularului
de contact, serviciu disponibil
atât în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site.
Agenția
Naționalã de Administrare Fiscalã informeazã contribuabilii cã lucrul
cu publicul se desfãșoarã în unitãțile fiscale exclusiv în incinta
spațiilor destinate primirii contribuabililor.
