Criza procesoarelor din industria auto, care a determinat și Dacia să anunțe opriri ale producției, va mai dura câteva luni și ar putea duce la o producție mondial cu peste un milion de mașini mai mică în decursul acestui an.
Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau. Mazda.
În vară, marii producători de microcip-uri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.
Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de chip-uri nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți.
La mașini se folosesc între 50 și 150 de semiconductori auto/vehicul pentru diverse sisteme, inclusiv pentru cele de siguranță, de gestionare a motorului, dar și sisteme de asistența a șoferului.
Estimările indică faptul că pe întreg anul criza ar putea determina o producție auto cu peste un milion de mașini mai mică.
Aproape sigur este însă că chip-urile se vor scumpi și deci producătorii auto fie, își vor diminua marja de profit, fie vor pune în prețul final al mașinilor scumpirea.